Home Sitemap | Newsletter
Αναζήτηση
» Εκπαίδευση > Εκπαιδευτικά Προγράμματα και Δραστηριότητες > Εκπαιδευτικά Προγράμματα για Σχολεία > Καντήλι
  Καντήλι

«Καντήλι»

Στόχος

Στόχος αυτού του διαπολιτισμικού εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να ανακαλύψουν τα παιδιά τη σημασία και τη χρήση του καντηλιού στις τρεις κύριες μονοθεϊστικές θρησκείες, την Εβραϊκή, την Χριστιανική και τη Μουσουλμανική.

Τρόπος - Στάδια
 

  1. Γνωριμία
    Καλωσόρισμα στο Μουσείο. Παιχνίδια γνωριμίας.
     
  2. Δυνατότητες και περιορισμοί
    Τί νομίζετε ότι μπορούμε να κάνουμε σήμερα εδώ;
    Τί νομίζετε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε;
     
  3. Εισαγωγή στο χώρο
    Έχετε ξαναέρθει στο Εβραϊκό Μουσείο; Τί είδατε; Τί σας άρεσε; Τί δε σας άρεσε; Τί νομίζετε ότι θα δούμε σήμερα; Έχετε πάει σε άλλα Μουσεία; Σε ποια έχετε πάει; Τί σας άρεσε; Τί δε σας άρεσε;
     
  4. Εισαγωγή στο θέμα
    Καταιγισμός ιδεών για το καντήλι.
    Αναφορά στη χρήση του στο σπίτι αλλά και στην εκκλησία, τη συναγωγή, το τζαμί.
    Κοινά σημεία, διαφορές.
     
  5. Δραστηριότητες
    Έρευνα

    Έρευνα στο χώρο της έκθεσης του Μουσείου.
    Εντοπισμός καντηλιών και συλλογή πληροφοριών για τη χρήση τους.
    Σε ποιες περιστάσεις χρησιμοποιούνται;
    Χρήσεις του καντηλιού στη συναγωγή, στο σπίτι, στις γιορτές, στον κύκλο της ζωής (θάνατος). Ήθη και έθιμα που το συνοδεύουν.

    Αναφορά στα υλικά κατασκευής που χρησιμοποιούνται στις τρεις θρησκείες, διακοσμητικά σύμβολα και μοτίβα.

    Παρουσίαση

    Τα παιδιά παρουσιάζουν τις πληροφορίες που βρήκαν για τη χρήση του καντηλιού στην Εβραϊκή θρησκεία.
    Ακολουθεί συζήτηση για τη χρήση του στη Χριστιανική και Μουσουλμανική θρησκεία αντίστοιχα.

    Δημιουργικές δραστηριότητες

    α. Θεατρικό δρώμενο
    Αναπαράσταση από τα παιδιά του ανάμματος του καντηλιού για τον εορτασμό της Υποδοχής του Σαββάτου (Καμπαλάτ Σαμπάτ).

    β. Στολισμός καντηλιού για τον εορτασμό του Γιομ Κιπούρ. (Ημέρα Εξιλασμού)
    Υλικά
    Γυάλινα καντήλια, φρέσκα λουλούδια.
    Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η κάθε ομάδα στολίζει το δικό της καντήλι με φρέσκα λουλούδια.
     
  6. Αξιολόγηση

    Τί καινούριο είδατε και μάθατε σήμερα στο Εβραϊκό Μουσείο;
    Με τί θα θέλατε να ασχοληθούμε την επόμενη φορά που θα έρθετε στο Εβραϊκό Μουσείο;

Προτάσεις για τον εκπαιδευτικό
 

  • Να εντοπιστούν από τα παιδιά λογοτεχνικά κείμενα, δημοτικά τραγούδια, ποιήματα, παραμύθια που αναφέρουν το καντήλι.
  • Να καταγραφούν σχετικές οικογενειακές ιστορίες.

Επιστροφή

Εβραϊκό Μουσείο της Ελλάδος 2010 | Powered by Web Arts